| 
Nazwa: Infantry Barracks (lub: Barracks) 
Opancerzenie: Średnie 
Potrzebna energia: 20 
Infantry Barraks służą do trenowania lekkiej piechoty (Light Infantry).
  | 
 
 | 
Nazwa: Concrete Slab 
Opancerzenie: Średnie 
Potrzebna energia: 0 
Concrete Slabs służą jako fundamenty pod budowane budynki. Jeśli budynek zostanie wzniesiony, na czystej skale, będzie ulegał ciągłym uszkodzeniom.
  | 
 
 | 
Nazwa: Construction Yard 
Opancerzenie: Średnie 
Potrzebna energia: 0 (budynek samowystarczalny) 
Construction Yard służy do wznoszenia innych budynków. Jest jedyną strukturą posiadaną na początku misji. Może zostać wybudowany przez MCV.
  | 
 
 | 
Nazwa: Heavy Vehicle Factory (lub: Heavy Factory) 
Opancerzenie: Ciężkie 
Potrzebna energia: 35 
Heavy Vehicle Factory służy do budowania wszelkiego rodzaju czołgów, a także żniwiarek.
  | 
 
 | 
Nazwa: High-Tech Factory (lub: Hi-Tech Facility) 
Opancerzenie: Średnie 
Potrzebna energia: 35 
W High-Tech Factory można budować jednostki powietrzne: zgarniarki, a w przypadku Atrydów również Ornithoptery.
  | 
 
 | 
Nazwa: IX Research Center (lub: House of IX) 
Opancerzenie: Średnie 
Potrzebna energia: 40 
W House of IX badane są nowe technologie. Posiadanie tego budynku umożliwia konstrukcję specjalnych pojazdów swojego rodu.
  | 
 
 | 
Nazwa: Light Vehicle Factory (lub: Light Factory) 
Opancerzenie: Średnie 
Potrzebna energia: 20 
Light Factory służy do budowania małych, słabo opancerzonych pojazdów bojowych. Aby wybudować Heavy Factory trzeba mieć wybudowaną Light Factory
  | 
 
 | 
Nazwa: Radar Outpost (lub: Outpost) 
Opancerzenie: Ciężkie 
Potrzebna energia: 30 
Outpost daje dostęp do mapy terenu, która uruchamiana jest automatycznie po ukończeniu jego budowy. Podaje także informację o ilości pojazdów własnych i wrogich znajdujących się na mapie (niestety są one przekłamane, np. zdarzają się komunikaty podawane w liczbach ujemnych).
  | 
 
 | 
Nazwa: Palace 
Opancerzenie: Ciężkie 
Potrzebna energia: 80 
Pałac jest nagrodą dla wybranego dowódcy, wykazującego się wielką odwagą i skutecznością. Każdy Pałac posiada dodatkowe, unikatowe właściwości.
  | 
 
 | 
Nazwa: Spice Refinery (lub: Refinery) 
Opancerzenie: Średnie 
Potrzebna energia: 30 
Pojemność: 1000 jednostek Przyprawy. 
W Rafinerii zebrana przyprawa przetwarzana jest na kredyty, a następnie zostaje tam zmagazynowana i rozdzielona do Silosów.
  | 
 
 | 
Nazwa: Vehicle Repair Facility (lub: Repair Facility) 
Opancerzenie: Lekkie 
Potrzebna energia: 20 
W Repair Facility można naprawiać uszkodzone jednostki. Wymaga to odpowiedniej ilości kredytów. Naprawiany pojazd pozostaje w budynku do chwili całkowitego ukończenia naprawy.
  | 
 
 | 
Nazwa: Rocket Turret 
Opancerzenie: Ciężkie 
Potrzebna energia: 25 
Jest to unowocześniona wersja zwykłej wieżyczki (Turret). Ma ona większy zasięg i lepsze uzbrojenie. Stanowi doskonałą obronę przed atakami przeciwnika. Niestety wymaga dużej ilości energii.
  | 
 
 | 
Nazwa: Spice Storage Silo (lub: Silo, Spice Silo) 
Opancerzenie: Lekkie 
Potrzebna energia: 5 
Pojemność: 1000 jednostek Przyprawy 
Silosy służą do magazynowania zebranej przyprawy. Jest ona rozdzielana po równo do wszystkich Silosów. Jeśli zabraknie w nich miejsca nadwyżka przyprawy przepada.
  | 
 
 | 
Nazwa: Starport (lub: Starport Facility) 
Opancerzenie: Ciężkie 
Potrzebna energia: 80 
Starport umożliwia kupowanie pojazdów od Gildii Kupieckiej. Ceny pojazdów w Starporcie ulegają ciągłym zmianom, często spadając poniżej kosztów budowy pojazdów w zwykłych fabrykach.
  | 
 
 | 
Nazwa: Base Defense Turret (lub: Turret) 
Opancerzenie: Ciężkie 
Potrzebna energia: 10 
Wieżyczki są bronią stacjonarną. Atakują każdego przeciwnika, który znajdzie się w zasięgu ich strzału. Niestety ich zasięg jest bardzo mały.
  | 
 
 | 
Nazwa: Wall (lub: Base Defense Wall) 
Opancerzenie: Średnie 
Potrzebna energia: 0 
Mury obronne są używane do osłonięcia bazy przed atakiem przeciwnika. Są jednak mało skuteczne, gdyż wiele jednostek potrafi atakować przez mur.
  | 
 
 | 
Nazwa: Windtrap (lub: Wind Trap, Power Generator, Windtrap Power Plant). 
Opancerzenie: Lekkie 
Produkowana energia: 100 
Windtrap'y dostarczają energię niezbędną do prawidłowego funkcjonowania bazy.
  | 
 
 | 
Nazwa: WOR (lub: WOR Trooper Facility, Trooper Barraks) 
Opancerzenie: Średnie 
Potrzebna energia: 20 
WOR służy do trenowania oddziałów Heavy Troopers.
  |