DUNE II - BUDYNKI

Nazwa: Infantry Barracks (lub: Barracks)
Opancerzenie: Średnie
Potrzebna energia: 20
Infantry Barraks służą do trenowania lekkiej piechoty (Light Infantry).

Nazwa: Concrete Slab
Opancerzenie: Średnie
Potrzebna energia: 0
Concrete Slabs służą jako fundamenty pod budowane budynki. Jeśli budynek zostanie wzniesiony, na czystej skale, będzie ulegał ciągłym uszkodzeniom.

Nazwa: Construction Yard
Opancerzenie: Średnie
Potrzebna energia: 0 (budynek samowystarczalny)
Construction Yard służy do wznoszenia innych budynków. Jest jedyną strukturą posiadaną na początku misji. Może zostać wybudowany przez MCV.

Nazwa: Heavy Vehicle Factory (lub: Heavy Factory)
Opancerzenie: Ciężkie
Potrzebna energia: 35
Heavy Vehicle Factory służy do budowania wszelkiego rodzaju czołgów, a także żniwiarek.

Nazwa: High-Tech Factory (lub: Hi-Tech Facility)
Opancerzenie: Średnie
Potrzebna energia: 35
W High-Tech Factory można budować jednostki powietrzne: zgarniarki, a w przypadku Atrydów również Ornithoptery.

Nazwa: IX Research Center (lub: House of IX)
Opancerzenie: Średnie
Potrzebna energia: 40
W House of IX badane są nowe technologie. Posiadanie tego budynku umożliwia konstrukcję specjalnych pojazdów swojego rodu.

Nazwa: Light Vehicle Factory (lub: Light Factory)
Opancerzenie: Średnie
Potrzebna energia: 20
Light Factory służy do budowania małych, słabo opancerzonych pojazdów bojowych. Aby wybudować Heavy Factory trzeba mieć wybudowaną Light Factory

Nazwa: Radar Outpost (lub: Outpost)
Opancerzenie: Ciężkie
Potrzebna energia: 30
Outpost daje dostęp do mapy terenu, która uruchamiana jest automatycznie po ukończeniu jego budowy. Podaje także informację o ilości pojazdów własnych i wrogich znajdujących się na mapie (niestety są one przekłamane, np. zdarzają się komunikaty podawane w liczbach ujemnych).

Nazwa: Palace
Opancerzenie: Ciężkie
Potrzebna energia: 80
Pałac jest nagrodą dla wybranego dowódcy, wykazującego się wielką odwagą i skutecznością. Każdy Pałac posiada dodatkowe, unikatowe właściwości.

Nazwa: Spice Refinery (lub: Refinery)
Opancerzenie: Średnie
Potrzebna energia: 30
Pojemność: 1000 jednostek Przyprawy.
W Rafinerii zebrana przyprawa przetwarzana jest na kredyty, a następnie zostaje tam zmagazynowana i rozdzielona do Silosów.

Nazwa: Vehicle Repair Facility (lub: Repair Facility)
Opancerzenie: Lekkie
Potrzebna energia: 20
W Repair Facility można naprawiać uszkodzone jednostki. Wymaga to odpowiedniej ilości kredytów. Naprawiany pojazd pozostaje w budynku do chwili całkowitego ukończenia naprawy.

Nazwa: Rocket Turret
Opancerzenie: Ciężkie
Potrzebna energia: 25
Jest to unowocześniona wersja zwykłej wieżyczki (Turret). Ma ona większy zasięg i lepsze uzbrojenie. Stanowi doskonałą obronę przed atakami przeciwnika. Niestety wymaga dużej ilości energii.

Nazwa: Spice Storage Silo (lub: Silo, Spice Silo)
Opancerzenie: Lekkie
Potrzebna energia: 5
Pojemność: 1000 jednostek Przyprawy
Silosy służą do magazynowania zebranej przyprawy. Jest ona rozdzielana po równo do wszystkich Silosów. Jeśli zabraknie w nich miejsca nadwyżka przyprawy przepada.

Nazwa: Starport (lub: Starport Facility)
Opancerzenie: Ciężkie
Potrzebna energia: 80
Starport umożliwia kupowanie pojazdów od Gildii Kupieckiej. Ceny pojazdów w Starporcie ulegają ciągłym zmianom, często spadając poniżej kosztów budowy pojazdów w zwykłych fabrykach.

Nazwa: Base Defense Turret (lub: Turret)
Opancerzenie: Ciężkie
Potrzebna energia: 10
Wieżyczki są bronią stacjonarną. Atakują każdego przeciwnika, który znajdzie się w zasięgu ich strzału. Niestety ich zasięg jest bardzo mały.

Nazwa: Wall (lub: Base Defense Wall)
Opancerzenie: Średnie
Potrzebna energia: 0
Mury obronne są używane do osłonięcia bazy przed atakiem przeciwnika. Są jednak mało skuteczne, gdyż wiele jednostek potrafi atakować przez mur.

Nazwa: Windtrap (lub: Wind Trap, Power Generator, Windtrap Power Plant).
Opancerzenie: Lekkie
Produkowana energia: 100
Windtrap'y dostarczają energię niezbędną do prawidłowego funkcjonowania bazy.

Nazwa: WOR (lub: WOR Trooper Facility, Trooper Barraks)
Opancerzenie: Średnie
Potrzebna energia: 20
WOR służy do trenowania oddziałów Heavy Troopers.

Wstecz